FAQ

FAQ - Często Zadawane Pytania


Czy w sklepie można płacić kartą?

Tak, obsługujemy karty płatnicze oraz płatność BLIKiem.

 

Faktura czy paragon ?

W naszym sklepie przy sprzedaży zawsze pytamy czy klient życzy sobie fakturę czy paragon.
Wystawiamy faktury z 23% stawką VAT.

 

Czy naprawiają Państwo sprzęt na miejscu?

Tak, sprzęt jest naprawiany na miejscu. Posiadamy własny serwis i serwisantów z 27- letnim stażem. Nie diagnozujemy, nie naprawiamy i nie wyceniamy naprawy sprzętu przez telefon. To nie teleporady NFZ :-))

 

Ile kosztuje naprawa ?

Jest to suma ceny części i ilości godzin potrzebnych do naprawy. 1-godzina pracy na tą chwilę kosztuje 50zł/netto i nie stosujemy naliczania minutowego :-) tylko pełno godzinowe.

 

Tak drogo? Przecież to zajmie panu chwilę!

Ta „chwila” jest obarczona kosztami prowadzenia działalności czyli ZUS, czynsz za lokal, prąd, internet, telefony, księgowość, reklama, podatek do miasta (1657zł/rok)= minimum 5000zł/mc kosztów stałych, czyli 25zł/h jeśli byśmy pracowali za darmo. Fajnie by było coś zarobić za pracę i mieć pensje jak inni, oczywiście od tego zarobku też musimy zapłacić podatek :-)) Święte prawo do urlopu i chorobowego jak w przypadku każdego pracownika, nie zwalnia nas z opłat stałych 5000zł/mc no i niestety w tym czasie nie zarabiamy bo nas nie ma w pracy :-)) A i taki malutki szczegół aby coś zrobić w tej „krótkiej chwili” należało się uczyć 20-lat i kolejne 27-zdobywać doświadczenie w tej dziedzinie, zakuwać po nocach, płacić za szkoły i kilka godzin dziennie spędzać w dojazdach :-))
Więc jeśli 50zł/h to tak drogo ………………...to powodzenia na zakupach w piekarni :-)))

 

Czy produkty na stronie są dostępne od ręki w sklepie?

Posiadamy dużo więcej asortymentu niż w ofercie na stronie www, ale stany nie są aktualizowane online i może się zdarzyć że dany model komputera właśnie się sprzedał, a choć jest na magazynie to musimy go przygotować, a to zawsze zajmuje kilka godzin. Dlatego warto jest zadzwonić i porozmawiać, a wtedy zawsze możemy się porozumieć, ustalić inną godzinę odbioru lub zaproponować podobny dostępny sprzęt. Dlatego stawiamy na kontakt osobisty i spersonalizowany dobór sprzętu.

 

Czy udzielają Państwo jakiejś gwarancji na sprzęt?

Sprzęt używany i poleasingowy posiada 3-mc gwarancji, zaś nowy 12-mc.
Gwarancja na naprawy serwisowe udzielana jest na okres 12 miesięcy (elementy nowe) i 3 miesięcy (elementy używane) i dotyczy wyłącznie elementów i czynności ich wymiany, które były przedmiotem naprawy. Uszkodzenia mechaniczne, naturalnego zużycia i przyczyn losowych nie podlegają gwarancji.

 

Czy bateria działa i jest na nią gwarancja?

Gwarantujemy że bateria działa ok. 1-godziny ,zazwyczaj czas pracy baterii jest dłuższy, nawet do 8-godzin, ale spokojnie nic za to nie doliczamy do ceny :-))
Gwarancja na baterię jest standardowa jak na sprzęt poleasingowy.

 

Czy sprzęt ma zainstalowane oprogramowanie ?

Każdy laptop czy komputer posiada zainstalowany oraz aktywowany legalny system operacyjny wraz ze sterownikami i aktualizacjami, niezbędne bezpłatne programy typu: LibraOffice (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny itp.), kodeki do filmów, przeglądarkę internetową i program antywirusowy. Zaktualizowane oprogramowanie sprzętowe Bios.

Sprzęt jest gotowy do pracy od razu po zakupie.

 

Co rozumiecie przez "Regenerowany Fabrycznie" ?

Według Słownika PWN:
Fabryka - 1. «zakład przemysłowy» 2. «zespół pracowników zakładu»
Regeneracja - m.in. «odnawianie i naprawianie uszkodzonych lub zużytych maszyn»
W przypadku sprzętu poleasingowego IT wygląda to tak, że część jest:
1 - nowa, nie używana (tz.zapasy magazynowe)
2 - w extra stanie, mało używana
3 - sprawna ze śladami użytkowania
4 - uszkodzona do naprawy
5 - uszkodzona z przeznaczeniem na części
Przy efektywnym wykorzystaniu części 5-grupy, są naprawiane te z 4-grupy i poprawiane wizualnie z 3-grupy.
W użyciu są też podziały na klasę A, B, C, z podgrupą + i - .
Nasza firma pozyskuje sprzęt tylko klasy "A" i "A-" , który jest najlepszy, ale też nie jest tani.
Dopiero w tym momencie, zaczyna się nasza praca, czyli instalacja systemu, aktualizacji, sterowników, programów, biosu i końcowy test głównych elementów (4-5 godz. pracy).
"Regenerowany Fabrycznie" nie oznacza powrotu do producenta (do Chin), rozmontowania w "drobny mak", regeneracji, poskładania, przetestowania i odesłania do Zielonej Góry :-)) , gdyż było by to nieefektywne ekologicznie, oraz cenowo (koszt był by dużo droższy niż nowego).

 

Co taka krótka Gwarancja !!! Inni mają dłuższą !!!

Gwarancja, to tylko "chwyt marketingowy" i psychotechnika, mająca skłonić do wyboru (zakupu) i zapewnienia (klientowi) obrony swojej decyzji :-))
Wśród zgłoszeń serwisowych (nie tylko gwarancyjnych) to :
  75%-uszkodzenia mechaniczne i zabrudzenia (które nie podlegają gwarancji typu: zbita matryca, zalana klawiatura i przy okazji środek laptopa, upadek i pęknięcia, wyrwane porty i gniazda itp.)
  15%-oprogramowanie i obsługa (wirusy, pornosy i klikanie nie tego co trzeba - nie podlegające gwarancji),
   5%-konflikt z innymi urządzeniami (gdzie osobno każde pracuje prawidłowo - nie podlega gwarancji jeśli nie były kupowane w komplecie)
   2%-przepięcia w sieci i burze (czynniki zewnętrzne nie podlegające gwarancji)
   3%- czyli reszta uszkodzeń które podlegają gwarancji (połowy z nich można uniknąć sprzedając dobry i sprawdzony sprzęt ).
Na gwarancyjny serwis wraca 1/50 klientów i tylko 1/50 z nich faktycznie przysługuje gwarancja a reszta może zostać obarczona kosztami diagnostyki, serwisu, czyszczenia i przesyłek.
Czy w takich okolicznościach ważna jest długość gwarancji (3-mc do 12-mc), czy szybka i skuteczna pomoc w miejscu zakupu ??? Nawet już wiele lat po transakcji zakupowej, bo proszę pamiętać że nasza firma istnieje  od 20-lat :-))